2014-02-04

Sertés szűzérme tejszínes gombával és petrezselymes burgonyával


            Nagyon egyszerű elkészíteni, mégis különleges hangulata van, és nagyon finom. Annyira egyszerű, hogy hozzávalókat nem is kell külön feltüntetni hozzá.
Elkészítés:
        A szűzérmét megszabadítom az esetleges hártyától, és kövérségtől, majd kb 3 cm-es szeletekre vágom. Minden szeletet becsavarok egy baconbe, majd csak a felső és alsó részét az érméknek sózom, borsózom. Egy tepsit kicsit kiolajazok, és beleállitgatom a hengereket, hozzádobok -ha van kéznél- még pár darab rozmaring ágat , és mehet is a sütőbe. Kb. 20 perc kell neki, és kész is van. A hús finom, omlós, szaftos marad.
     Melléje a krumplikat nagyobb hasábokba vágtam (így sokkal szebb és nem törik szét), sós vízbe főnni tettem. Mikor megpuhult ( de nem szabad túlfőzni) leszűrtem, jól megszórtam két marék petrezselyemzölddel, és annyi vajat tettem hozzá, hogy a krumplik csillogjanak tőle. Nem érdemes ennél a vajjal spórolni , mert egyszerűen nem lesz olyan finom, ha nincs meg a kellő mennyiségű vaj benne. Ételízesítővel kicsit megszórtam.
        A szószhoz vajban(!!!) a gombákat lepirítottam ( a vajtól a gomba teljesen más ízet kap, mint az olajtól, egyszerűen ég és a föld a különbség), sóztam, borsóztam, majd tejszínnel behabartam. (Lehet egy kanál liszttel is sűríteni, én most 1 kis kanál keményítőt használok inkább. )
         Kész is ez a mennyei étel. Jó étvágyat!!!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése