2015-10-01

Olasz pizzatészta / Avagy ne pazaroljunk! "Mi van a hűtőben?"



Megint felgyűltek a maradékok a hűtőben...

  • 1 db virsli egymagában...(miért is nem ettük meg a többi virslivel ?! :D )
  • egy fél hagyma...(ténleg nem tudom, miért nem vágom már bele azt a felet is az ételbe :D )
  • 4 szelet száradásnak indult bacon
  • egy fél kukoricakonzerv (amit salátákba szoktam tenni)
  • maradék gomba még a múltkori szedésből
  • egy articsóka, mert hát ki akartuk próbálni valamivel, dehát az ihlet elmaradt, így a pizzán végezte, amivel amúgy imádom.
Hozzávalók a tésztához(2 kerek vagy 1 nagy tepsihez)
          Nagyon finom lett, olyan puha volt mint a vaj, mikor meggyúrtam.
  • 500 g liszt
  • 300 ml langyos víz
  • 1 csomag száraz élesztő( lehet friss is (10 g), akkor előtte kicsi langyos vízzel és cukorral felfuttatjuk)
  • 1 pici só
  • 3 ek olivaolaj
Elkészítés:
  • A lisztet az a legjobb ha átszitáljuk. Mehet bele a többi hozzávaló. Mindig inkább több folyadékot tegyünk, mert utánna még liszttel tudjuk korrigálni(pótolni), de fordítva már nem működik. Ha összegyúrtad és gumi kemény, akkor már vizet nem tudsz tenni hozzá.
  • Én a gyúrással úgy vagyok, hogy nem nagyon van türelmem....azt mondják az igazi pizza tésztának az a titka, hogy minél tovább gyúrod...tudom, azt is kipróbáltuk már, mikor a párom csinálta(  a férfiaknak annyi türelmük van :P) , de én most nem bonyolítottam, és úgyis szuper tészta lett...Lehet csak szerencse kérdése ...
  • A meggyúrt tésztát 1-2 órát kelesztjük...Itt is időhiánnyal küszködtem, mert egy kis ember toporzékolt mellettem egész nap, úgyhogy 30 perc jutott erre is...:) Nem szenvedte kárát.
  • Aztán kinyútjuk,olajozott, lisztezett tepsibe tesszük, paradicsomszósszal megkenjük, megpakoljuk minden jóval, és 230 fokon 15-20 percig sütjük.
Paradicsomszósz (ez is turbó változat, ennél finomabbat mondjuk lehet készíteni friss paradicsomból, friss fűszerekből)
  • Egy kanál lisztből olajon rántást készítek, feltöltöm paradicsomszósszal, fokhagymát vágok bele, pizza fűszerrel jó bőségesen megszórom, ami egyébként bazsalikomból, oregánóból, fokhagymából, hagymából, sóból áll. Kicsit összefőzöm.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése