2012-10-31

Túrós puliszka


Kedvenc reggelim. Mi mindig reggelire fogyasztjuk el. Csak ezt az egyszerű képet csatoltam, mert én így szeretem, ahogy van, érclábasban, isteni.
Hozzávalók: puliszka liszt...hmmm, én szemre teszem mindig, amennyit fel vesz az az adag víz, amit odateszek főni. Vigyázni kell, mert csalós, inkább kevesebbet tenni, és várni, míg megdagad a liszt és akkor lehet látni, hogy kell-e még vagy sem. Az enyém most egy kicsit hígabbra sikerült, nem ártott volna többet rakjak. :) , só, juhtúró, 200 g tejföl, olaj.
Elkészítés: Odateszem a vizet forrni , megsózom, mikor már forr, lassan kezdem beleereszteni a puliszkalisztet, és közben folyamatosan kavargatom fakanállal. Mint mondtam, vigyázni kell a mennyiségre. Addig kavargatom amíg jól megdagad a liszt, és már mint a gejzír  tör ki a keletkezett  lyukakból a forró gőz.
A lábasba felforrósítom az olajat, beleteszek egy réteg puliszkát, morzsolok rá túrót, 1- 2 kanál tejfölt, majd megint puliszkát, túró, tejföl, és a végére megint puliszka kéne, de nekem kicsi volt a lábasom.  Ahogy nálunk mondják, összerottyantom. Én nagyon szeretem ha a szélét egy kicsit odakapja. Kihűlve is imádom, másnap is.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése