2010-10-26

Ananász torta

A szivecském szülinapjára készítettem. :) Valami különlegest akart, mert már unta a megszokott tortákat, így utána olvasgattam és innen-onnan lopott ötletekkel készült ez az egyedi torta.
Hozzavalók:
  A piskótához: 5 tojás, 1 bögre liszt, 1 bögre porcukor, 1 sütőpor, 1 kanál olaj, citromlé, darált dió.
  A krémhez: 1 konzerv ananász, 1 doboz tejszín (Hulala), 1 vaniliás puding, 1 tasak zselatin, tej, cukor.
  A díszítéshez: 1 doboz tejszín, gyümölcs, mandula.

Elkészítés: A piskótát megsütjük egy tortaformában. ( A piskóta receptje megtalálható a bejegyzéseim közt, csupán a végén hozzaadunk vagy 3 kanál darált diót.)
Azalatt elkészítjük a krémet: felverjük a tejszínhabot. A pudingport elkészítjük a leírás szerint fél liter tejjel és 2 kanál cukorral. A zselatint feloldjuk 1 dl  vízben és felfőzzük. Mikor már köt meg hozzakeverjük a tejszínhez, azután belerakjuk a felkockázott ananász konzervet is. Mikor a puding kihűlt, hozzaadjuk a tejszínhabhoz és jól összeforgatjuk.
A piskótát kettőbe vágjuk, megkenjük jó vastagon krémmel, rárakjuk a másik felét. Ha még marad krém rákenhetjük a tetejére. A tejszínhabbal diszítjük, gyümölcsöt teszünk rá ízlés szerint, és a torta oldalát beszórjuk mandulával. Én tettem zselatint a tetejére is, de utólag megbántam, mert sokkal jobban nézett ki nélküle.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése