2014-02-14

Sacher torta Kami módra

 
    Már rég szemeztem a Sacher tortával, ma úgy döntöttem meg is csinálom. Ami a végeredmény lett, az leírhatatlan.:)) Életem eddigi legjobb sütije...vagy csak én voltam túl éhes?:)) A tésztája szétolvad az ember szájában, nem is lehet rámondani, hogy piskóta. Mindenkinek tiszta szívből ajánlom, s a csoki imádóknak kötelező.
       "Kami módra" azért, mert én ahogy gondoltam, hogy jó lesz, úgy sütöttem meg. Sokféle receptet néztem, képeket, hol a piskóta tűnt száraznak, hol túl lapos volt vagy túl nagy, így inkább a saját fejem után mentem. Nem bántam meg.
    Jöjjön a recept, tehát!
Hozzávalók: 



 A piskótához:

  • 4 tojás
  • 5 csapott ek porcukor
  • szűken(!)mérve 10 dkg liszt
  • 1 csomag sűtőpor
  • pici ecet 
  • 1 csomag vanílíacukor
  • 4 ek víz
  • 1 ek olaj
  • 125 g margarin/vaj
  • 3 ek kakaó
  • egy marék dió összetörve
Töltelékhez: 
  • barack lekvár
Csokimáz: 
  • 25 g margarin
  • 1 ek olaj
  • 80/100 g étcsoki
Elkészítés:

  •      A tojásokat szétválasztottam. A margarint 1 ek porcukorral kikavartam. A tojássárgát 3 ek porcukorral habosra kikavartam, vaniliacukrot tettem bele, majd a kikavart margarinnal tovább kavargattam, lassan hozzáadva a vizet és az olajat, majd a végén a kakaót és a diót is.
  •     A tojásfehérjéket 1 ek porcukorral felvertem. 
  •     A már kakaós masszára szórtam pici lisztet, rá a sütőport és pici ecettel felfutattam. ( citromlével szoktam, most nem volt)
  •     Lassan adagoltam a lisztet és a fehérjehabot, szépen hömpölygetve a masszához, hogy ne törjön összze.
  •     A tortaformát (igazából piteformám van) kiolajoztam, liszteztem. Előmelegített sűtőben, 180 C fokon pontosan 30 percet sütöttem. Ne nyitogtassuk a sűtő ajtaját!:)
  •    Miután kész lett, megvártam míg kihűlt, kettébe szeltem, egy fél üveg barack lekvárral megkentem a belsejét, majd ráhelyeztem a felső lapot, azt is megkentem, de már csak minimálisan.
  •     A csokimázhoz a hozzávalókat gőz felett megolvasztottam, picit hagytam hűlni, majd rácsorgattam a torta tetejére.
  •      Isteni lett!!! 3 szelet egyből el is illant, de hová?.:P ..én nem tudom..:)


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése