2014-02-18

Pizza/ könnyen és gyorsan



Pizza night! Nem akartunk bezabálni pizzából, így csak egy kisebbet akartam sütni, így az adagok is kicsik, szóval aki jó nagy pizzát akar, vagy több kicsi kereket, az duplázza meg az adagokat. Nekem ebből két ilyen kerek formára futotta, egyet el is tettem későbbre.

Hozzávalók a tésztához:


  • fél kicsi kocka élesztő 
  • 250 g liszt
  • 150 ml tej
  • 1 kanál cukor
  • 1 csipet só
Elkészítés:

  • Egy bögrében a langyos tejbe beleszórjuk a cukrot, és az élesztőt belemorzsoljuk. A tetejét liszttel megszórjuk.
  • A lisztet a sóval elvegyítjük, a közepébe csinálunk egy lyukat, abba fogjuk majd az élesztőt önteni.
  • Mikor az élesztő felfutott, a liszt közepébe öntjük, és egy villával szép lassan  a lisztet a széléről kezdjük hozzákavarni. Itt van az a pillanat, hogyha úgy érezzük, hogy a tej mint folyadék nem lesz elég, akkor most kell még hozzátöltsünk, mert később már nem lehet. Egy nagyon puha tésztát kell gyúrnunk, ami nem ragad a kezünkhöz.
  • Mikor meggyúrtuk - egy oldalon olvastam- hogy a tál falát, amiben majd kelesztjük,kenjük ki olivaolajjal, alítólag sokkal finomabb lesz. A tetejét szórjuk le liszttel. Kelesszük duplájára.
 Addig elkészíthetjük a paradicsomszószt.

Paradicsomszósz:
  •  A lábas aljába olívaolajat hevítünk, rászorunk egy kanál lisztet. Mintha rántást csinálnánk. Elkavarjuk, és jöhet rá a paradicsomszósz, paszta, vagy friss paradicsom. Kinek éppen ami van. Persze frissből lenne a legjobb, de nekem a házi paradicsomszósz is megfelelt. Ha szükséges még vízzel lazítjuk. Lassú tűzön(!) szép üvegesre főzzük. Közben egy csipet cukorral, oregánóval, sóval és borssal ízesítjük. Én a végén friss bazsalikomot vágtam bele. Lehet előre vásárolt pizza fűszerrel is ízesíteni, de én valamiért nem szeretem. 

  • A megkelt tésztán még egyet gyúrunk, majd kinyújtjuk. Olajozott, lisztezett tepsibe tesszük, megkenjük a paradicsomszósszal, mi most előre megszórtuk gouda sajttal, rá gomba, sonka, friss paradicsom, és a tetejére mozarella és bazsalikom levelek. Készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése