2010-06-18

Lasagna a la Ramsay

    Gordon Ramsay receptje alapján próbáltam ki először a lasagnat, és olyan jól sikerült, hogy a következő héten újabb adagot készitettem. Kicsit bonyolult de annál finomabb, én személy szerint másnap jobban szeretem, mint frissen sülve. Az adagok egy nagy tepsire valók.
Bolognai mártás saját recept szerint:
3 vöröshagyma, 4 db nagy sárgarépa, 1 fél fej fokhagyma, 50 dkg-1 kg őrölt marhahús(attól függ mennyire tömören akarjuk a lasagnat), 3 dl száraz vörösbor, 4 szelet szalonna, 2 dl paradicsompüré, só, bors, oregano.
Besamel mártás:
2 kanál vaj, 2 ek liszt, 7 dl tej, csipet szerecsendió, 200 g-az igazi Gordon recept szerint Chedar sajt és egy kicsi parmezán kerül bele. Én sima trappista sajtot tettem bele, pici só. És persze lasagna lapok.
Elkészités:
Saját tapasztalat szerint, nem árt jól megfűszerezni a bolognai mártást, mert a lasagna lapok elvesznek a sósságából.
Bolognai: A hagymát és sárgarépát lereszeljük. A szalonnát egy kicsi vajban kockára vágva megpirítjuk, hozzáaadjuk a hagymát és sárgarépát és együtt dinszteljük, a húst belerakjuk és a fokhagymát, fűszerezzük és födő alatt főzzük. Később hozzáadjuk a paradicsompürét és a bort. Készre főzzük.
Besamel:
A vajban a lisztet megfuttatjuk, hogy rántássá álljon össze, lassanként a tejet beleöntjük, folyamatosan kavargatjuk. Mikor kezd sűrűsödni belereszeljük a sajtot, 1 csipet szerecsendióval és sóval ízesítjük.
Összerakás: 1 réteg besamel + lapok+bolognai+besamel+lapok+bolognai+besamel+lapok+besamel és bőven sajtot reszelünk a tetejére. Annyi réteget szoktam csinálni amennyi futja a hozzavalókból. A tetejére mindig hagyjunk bőven besamelt és sajtot. Addig sütjük míg szép pirosra sül a sajt a tetején.


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése