2016-02-24

Melegszendvicskenyér / Spóroljunk


    Kinéztem a netről egy receptet, neki is fogtam, a végén kidobtam a tésztát, mert a folyadék mennyiségek nem jól voltak megadva, kőkemény lett. Persze az én hibám is, mert nem figyeltem oda, de a férjem mondogatja mindig, miért nem pontosan a recept szerint csinálod? Hát most úgy csináltam..:)

   Tipp: A kelt tésztáknál mindig figyeljünk, csak fokozatosan adagoljuk a hozzávalókat, mert a végeredmény sokmindentől függhet, inkább a tészta legyen lágyabb (vagyis több folyadék legyen benne) mert ahhoz lehet még lisztet gyúrni...ez vissszafele nem működik.
    Szóval maradtam az én jól bevált pizza tészta receptemnél.
   Miért spórlós a recept? Mert már volt egy darab kukába kívánkozó szalámi, kőkemény formában, egy megbontott nagy mozarella fele(neki se volt sok hátra) és még valami sajt maradék. Ezeket akartam valamihez felhasználni. De ebbe a kenyérbe szerintem mehet minden ami éppen van.


Hozzávalók a tésztához (egy hosszú szögletes sütőformához)
  • 50 dkg liszt
  • 300 ml langyos víz
  • 1 csomag száraz élesztő
  • 1 kicsi só
  • 3 ek olívaolaj

  • szalámi
  • sajt
  • esetleg margarin


Elkészítés:
  • Én úgy 10 dkg liszttel kevesebbel szoktam kezdeni, mert a végén addig lisztezgetem, hogy még annyit felvesz. Amúgy is a lisztet én mindenhol meg szoktam húzni. 
  • A liszthez adjuk a sót és az élesztőt.
  • Mehet a víz és az olívaolaj.
  • Lassan eldolgozzuk, közben figyelünk, hogy az arányok jók legyenek, ha kell lisztezzük még.
  • Összegyúrjuk, és hagyjuk kelni 30-60 percet.
  • Miután megkelt, kinyújtjuk és akkora négyzet alakú formákat vágunk ki, mint amekkora a sütőformánk.
  • Én megkentem margarinnal, de nem muszáj.
  • A formába sütőpapírt teszünk, és kezdjük rakni: 1 tésztalap, rá szalámi , sajt, miegymás, újra tésztalap, szalámi, sajt, és ezt addig amíg kitöltjük a formát.
  • A tetejére még reszelt sajtot szórtam.
  • Előmelegített sütőben 230 C fokon addig sütjük, míg aranybarna nem lesz a teteje.

       Nekem kicsi volt a formám, ezért maradt meg a tésztám, a többiből pizza csigát csináltam.




Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése