2014-04-22

Zopf / svájci kenyér/ fonott kalács


 A bernerlandi svájciak saját specialitásnak tekintik, habár szerintem nem különbözik a mi húsvéti fonott kalácsunktól, talán annyiban, hogy ez nem olyan édes, és előszeretettel eszik mindennel, szendvicsnek, reggelihez, bármihez. Én is szeretem nagyon, mivel nem annyira kalács, mint inkább kenyér íze van.

Hozzávalók:
  •  10 g száraz élesztő (másfél tasak)
  •  250 ml langyos víz  
  •  50 g cukor
  •  2 tojás
  •  1,5 tk só
  •  60 ml olaj
  •  680 g liszt ( én 700 g tettem hozzá)
  •  1 tojás lekenni  
 Elkészítés:
 











       Az élesztőt egy kanál cukorral és a langyos vízzel elkavarom. Hagyom felfutni. A lisztet a sóval, tojással, az élesztővel, olajjal, és a maradék cukorral szép masszává gyúrom. Meleg helyen hagyom kelni 2 órát. Miután megkelt 2 részre osztom (két kalács lesz belőle), majd külön külön mindegyiket 6 kis cipóra. A 6 cipóból szálakat sodrok, meglisztezem őket és az alábbi videó szerint összefonom őket. Arra kell vigyázni , hogy túl szorosan se fonjuk, a képen látszik hogy egy résznél meghúztam nagyon, de túl lágyan se mert akkor szétreped. A végét lezárom, összenyomom, kicsit megsodrom a kalácsot majd sütőpapírral bélelt tepsire teszem. Megkenem a felvert tojással, hagyom félórát pihenni, majd megint megkenem tojással, és beteszem a sütőbe 30 percre 180 fokon. Kész is!!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése