2014-04-23

Dagasztás nélkül / A világ legegyszerűbb kenyere

   
 Az utóbbi időben kezdett foglalkoztatni a kenyérsütés gondolata, de előre valami egyszerűvel akartam kezdeni. Ez a kenyér recept a legegyszerűbb ami létezik, és ami nem elhanyagolható, hogy nagyon nagyon finom, az egyszerűsége ellenére. Azt mondtam soha többet nem veszek az üzletből kenyeret.

Hozzávalók:

  • 1 kg fehér liszt
  • 1 tasak száraz élesztő
  • 7-8 dl víz
  • 2 csapott ek só
Elkészítés:



       A hozzávalókat összekeverjük, nem szükséges jól eldolgozni. Vizet annyit, hogy nedves masszát kapjunk. Letakarjuk, és szobahőmérsékleten hagyjuk kelni 12 órát. /Kellene, de én mindig 5-6 órát hagytam türelem hiány miatt/ . Jó lisztezett felületre kiborítjuk, nem kell csinálni semmit vele, csak a tetejét is meglisztezem, megpaskolom, majd összehajtogatom. Először jobbról balra hajtom, majd a balfelét jobbra, utánna fentről lefelé, és lentről felfelé. Az így kapott formát megfordítva rakom majd az edénybe, vagyis az egységes részével fölfele.

     A sűtőt előmelegítem 250 fokra a római edénnyel együtt. A cserépedénybe helyezem a kenyeret, lefödöm, majd 30-40 percet sütöm 250 fokon, majd leveszem az edény tetejét, és még 30 perc alatt 200 fokon ropogósra sütöm a kenyeret. Isteni finom lesz!! Próbáljátok ki!!
    Római tál hiány jénai is jó, de le kell födni.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése