2015-04-20

Pityókás tokány /Paprikás krumpli



Évek alatt tökéletesítettem a receptet. Nekem így az igazi. Lehet valaki jobban szereti jó húsosan vagy kolbásszal, de nekem így a kedvenc...Meg maradékokból is tökéletesen el lehet készíteni.

Hozzávalók:

  • krumpli
  • legalább 3 nagyobb fej hagyma
  • maradék paprika
  • maradék paradicsom
  • szalonna( én maradék bőröket szoktam még beletenni)
  • piros paprika fűszer
  • csípős paprika (lehet friss vagy fűszer)
  • bors
  • csipet kakukkfű
  • csipet ételízesítő
  • petrezselyemzöld
  • ha van gulyáskrém vagy pirosarany az is nagyon jó bele, de ha nincs talán jobb is, legalább természetesebb lesz. :)
Elkészítés:
  • A szalonnát megpirítom, zsírjára sütöm. Ha nincs elég zsír teszek még kicsi olajat, a hagymát megpárolom rajta, mehet bele a paprika( az lehet egy egész is, egy szelet is), utoljára a meghámozott és felkockázott paradicsom. Összerottyantom. 
  • Lehúzom a lángot, egy nagy kanál pirospaprikát szórok a hagymára, és vigyázok nehogy odapiruljon, Rakom egyből rá a felkockázott krumplit, és jól elkavarom a hagymával. Egy csepp vízzel feltöltve( hogy ne égjen meg a paprika) még hagyom, hogy összeérjenek az ízek. Fűszerezem, és feltöltöm forró (!) vízzel, hogy ellepje a krumplit. Nem túl nagy lángon főzöm. Ha kész van megszórom petrezselyemzölddel. 
  • Ecetes paradicsomsalátával szeretem a legjobban!






Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése