2010-11-14

Croissant reggelire


Másnéven rongyoskifli. Vasárnapi reggelire volt betervezve, de sajnos elég sok dolog van vele, így csak 1 órára lett belőle valami.:)  De ha valaki hajlandó reggel 7 kor felkelni, hogy mire a család fel kell gőzölgő kifli legyen az asztalon, akkor mindenképp érdemes megcsinálni.
Hozzavalók:
70 dkg liszt, 175 ml kefír, 2 dl tej, 2 kk só, egy kanál cukor, 1 tojás, 50 g élesztő, egy fél csomag Rama margarin vagy vaj. A tetejét tojással kenjük majd be.
Elkészítés: az élesztőt felfutattom a langyos tejben, amibe belerakom a sót és a cukrot, tetejére lisztet szórok. Miután felfutott, tésztát dagasztok a liszt, a kefír, a tojás, élesztő hozzáadásával. Berakom a hűtőbe egy órára. Utánna én 3 darabra osztottam és külön külön kinyújtottam, majd a lapokat megkentem margarinnal jó alaposan, majd 3szor hosszában és 3 szor széltében hajtogattam. Az így kapott tésztát berakjuk megint a hűtőbe 10 percre pihenni. Majd meg 2 szer ugyanezt a műveletet elvégezzük, de nyújtáskor már nem kell margarinnal megkenjük. Ettől lesz a kifli rongyos. Utánna mindegyikből kört nyújtunk, cikekkre vágjuk és kifli formára feltűrjük. Sütőpapíros tepsibe rakjuk és hagyjuk őket a duplájára kelni, majd megkenjük egy felvert tojással és kb 20 perc alatt készre sütjük.  Ahogy hűl ki, egyre puhább lesz a kifli. Finettivel, lekvárral, és melléje kakaós kávéval igazi francia reggeli. :)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése