2013-04-15

Könnyű olasz vacsora

   
         Toszkánából mindenféle finomsággal tértem haza: mindenféle olívaolajat( bazsalikomos, rozmaringos, fokhagymás, csilis), szárított paradicsomot, különleges tésztaféléket. Már alig vártam főzhessek valamit belőlük. Ma ezt a fodros szélű tésztát választottam könnyű zöldségekkel.
         Hozzávalók: 1 cukkini, 1 kicsi padlizsán, 10 szem koktélparadicsom,2 db szárított paradicsom(opcionális), 3 cikk fokhagyma, 1 csilipaprika, 6-7 db csiperkegomba, toszkán fűszer( fokhagyma, bazsalikom, csili, szárított paradicsom), 10 szem fekete olívabogyó, extra szűz olívaolaj, 1 pohár fehér bor, parmezán, spagetti vagy egyéb tészta.
        Elkészítés: egy Tefal serpenyőben bazsalikomos olívaolajat hevítettem, a felaprított fokhagymát és csilit megfuttattam benne, a gombákat négybe vágtam, beleraktam, megszórtam a fűszerrel(annak hiányában lehet sózni kicsit, bors, bazsalikom), utána a kockára vágott cukkinit és padlizsánt (a padlizsánt meghámoztam), majd ha kicsit összeesett, bele a szárított paradicsomot, és a kettőbe vágott koktélparadicsomokat. Mikor a paradicsom már kicsit megfőtt, felhevítettem és ráöntöttem a fehérbort. így kapunk egy kicsi levet is, ezért nem kell vizet használni, és megmaradnak a zöldségek finom ízei. A végén megszórtam kettévágott olívabogyókkal. A megfőtt tésztát belerakjuk és jól összevegyítjük. Parmezánnal és egy jól lehűtött fehérborral tálaljuk. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése